اخبار صنفی
By:
Jan 25, 2017
انتصابات مسئولان دفاتر
ردیف
نام و نام خانوادگی
نام دانشگاه
سمت
تاریخ
1
سیدمحمدحسین صفوی
آزاد اسلامی استان گیلان
مسئول
1395/06/02
2
امیر چهری
علومپزشكی گیلان
مسئول
1395/06/02
3
سیدشفیع امامی
مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور گیلان
مسئول
1395/06/03
4
ابراهیم باغیشنی
آزاد اسلامی استان گلستان
سرپرست
1395/06/08
5
غلامرضا رحیمی
دانشکده صنعت هواپیمائی کشوری تهران
سرپرست
1395/06/15
6
میثم شریف
اصفهان
سرپرست
1395/06/24
7
ولی ا.. مرادیان
فرهنگیان پردیس های استان البرز
سرپرست
1395/08/05
8
سیدمحمد هاشمی
آزاد اسلامیاستان البرز
سرپرست
1395/08/05
9
صادق اکبری اقدم
علامه طباطبایی؟ره؟ تهران
سرپرست
1395/07/12
10
احمد اسلامی
پیامنور استان مازندران
سرپرست
1395/07/11
11
محسن ابراهیمی
آزاد اسلامی استان هرمزگان
سرپرست
1395/08/05
12
امن ا.. فرید پرچین
مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور البرز
مسئول
1395/08/05
13
مصطفی رستمی
صنعتی شریف تهران
مسئول
1395/08/17
14
حمزه شریفی دوست
صنعتی قم
مسئول
1395/07/07
15
سیدحسین حسینی کارنامی
آزاد اسلامی استان مازندران
مسئول
1395/07/11
16
سجاد نیکخو نوروزانی
فرهنگیان پردیسهای استان فارس
سرپرست
1395/07/27
17
مسعود داستار
مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور بوشهر
سرپرست
1395/08/19
18
یوسف جعفری
فرهنگیان پردیسهای استان گیلان
سرپرست
1395/08/22
19
علی اصغر حمزه شلمزاری
شهید باهنر كرمان
سرپرست
1395/08/29
20
سعید صفی شلمزاری
شهركرد
سرپرست
1395/09/24
انتصابات امور گروههای معارف اسلامی
ردیف
نام و نام خانوادگی
نوع دانشگاه
واحد مربوطه
سمت
تاریخ
1
ابراهیم محمدی
آزاد اسلامی
اسلام اباد غرب
مدیر گروه
95/06/10
2
ابراهیم نوری
دولتی
سیستان و بلوچستان
مدیر گروه
95/6/28
3
ابوالقاسم ولی زاده
دولتی
ارومیه
مدیر گروه
95/6/28
4
احمد بهرامی
آزاد اسلامی
بروجن
مدیر گروه
95/06/31
5
احمد گلدار
آزاد اسلامی
كرج
مدیر گروه
95/7/5
6
اسماعیل ولی زاده
غیر انتفاعی
شمس تبریز
مدیر گروه
95/06/10
7
امیر عباس مهدوی فرد
دولتی
قم
مدیر گروه
95/6/28
8
امیر نورانی مکرم
دولتی
گیلان
مدیر گروه
95/7/24
9
ایوب رنجبری
آزاد اسلامی
ماکو
مدیر گروه
95/9/20
10
بهنام بهاری اودلو
آزاد اسلامی
اردبیل
مدیر گروه
95/4/15
11
جعفر جهانگیری
آزاد اسلامی
صوفیان آ.شرقی
مدیر گروه
95/06/10
12
جلال روستا
فنی حرفه ا ی
باهنر
مدیر گروه
95/9/9
13
جواد باقری بیلندی
پزشکی
گناباد
مدیر گروه
95/9/6
14
حسن رمضان پور
غیر انتفاعی
بهاران گلستان
مدیر گروه
95/9/22
15
حسین خسروی
آزاد اسلامی
خمین
مدیر گروه
95/8/15
16
حسین کاشف بناب
آزاد اسلامی
بناب
مدیر گروه
95/6/29
17
خلیل مروج
آزاد اسلامی
فسا
مدیر گروه
08/10/95
18
داود افقی
دولتی
شهید مدنی آ.شرقی
مدیر گروه
95/9/24
19
ذوالفقار قاسمی
آزاد اسلامی
برازجان
مدیر گروه
95/9/22
20
راحله بطلانی
آزاد اسلامی
میمه
مدیر گروه
95/9/14
21
راضیه شیرینی
آزاد اسلامی
سلماس
مدیر گروه
95/4/15
22
رضا باقی زاده
آزاد اسلامی
آشتیان
مدیر گروه
95/06/10
23
رضا کارگر کوتیانی
آزاد اسلامی
شوشتر
مدیر گروه
95/9/14
24
رضا نوری
آزاد اسلامی
بجنورد
مدیر گروه
95/4/15
25
زهرا نعناکار
فنی حرفه ا ی
دخترانه کاشان
مدیر گروه
95/8/18
26
سعید امیدیان
دولتی
صنعتی قم
مدیر گروه
95/6/28
27
سعید حسن زاده بوری
آزاد اسلامی
تربت حیدریه
مدیر گروه
95/7/28
28
سمیه امیری
سما آزاد
شیراز
مدیر گروه
95/08/02
29
سید احمد طالب حق
غیر انتفاعی
سجاد
مدیر گروه
95/7/24
30
سید شهاب الدین حسینی
دولتی
خوارزمی
مدیر گروه
95/7/24
31
سید علی شفیع پور حسینی
دولتی
تفرش
مدیر گروه
95/8/17
32
سید محمدعلی شریعتی
آزاد اسلامی
نجف آباد
مدیر گروه
95/6/28
33
سید یحیی كاظمی
پزشکی
چهارمحال بختیاری
مدیر گروه
95/7/24
34
سیدجعفر موسوی
آزاد اسلامی
پرند تهران
مدیر گروه
95/06/10
35
سیدحسین موسوی راد
آزاد اسلامی
سبزوار
مدیر گروه
95/06/20
36
سیدعلی طاهری
آزاد اسلامی
علی آبادكتول
مدیر گروه
95/7/24
37
سیدعلی هاشمی زاده
غیر انتفاعی
تابناک فارس
مدیر گروه
95/8/17
38
سیده طاهره آقامیری
غیر انتفاعی
هلال تهران
مدیر گروه
95/7/24
39
شعیب رشیدی
آزاد اسلامی
اندیمشك
مدیر گروه
95/7/19
40
صفرعلی قانونی
آزاد اسلامی
گلپایگان
مدیر گروه
95/06/10
41
صمد مومنی
آزاد اسلامی
كنگاور
مدیر گروه
95/4/15
42
طوبی ولی زاده
فنی حرفها ی
دخترانه بجنورد
مدیر گروه
95/6/28
43
عبد العلی کناری زاده
دولتی
هرمزگان
مدیر گروه
95/9/15
44
عبدالعلی پاکزاد
آزاد اسلامی
بندرگز
مدیر گروه
95/9/9
45
عبدالله غلامی
پزشکی
شیراز
مدیر گروه
95/9/15
46
عبداله رجائی لیتکوهی
آزاد اسلامی
بابل
مدیر گروه
95/9/14
47
عبدالمهدی عربشاهی
پیام نور
کردستان
مدیر گروه
95/7/26
48
علی اکبر طارمی
آزاد اسلامی
بوئین زهرا
مدیر گروه
95/06/10
49
علی سلحشور
دولتی
كردستان
مدیر گروه
95/8/19
50
عنایت الله عزیزی
آزاد اسلامی
رامهرز
مدیر گروه
95/9/14
51
فاطمه میر رحیمی
غیر انتفاعی
طه تهران
مدیر گروه
95/7/24
52
فرزانه فراهانی پور
فنی حرفه ا ی
ولی عصر تهران
مدیر گروه
17/05/95
53
فروغ السادات احمد پناهی
آزاد اسلامی
سمنان
مدیر گروه
95/4/15
54
فیروز اصلانی
پزشکی
مراغه
مدیر گروه
95/9/24
55
قدرت الله مؤمنی
پزشکی
اصفهان
مدیر گروه
95/08/02
56
کاظم معاضدی عالی
پزشکی
اردبیل
مدیر گروه
95/9/17
57
لطف اله دژاکام
پزشکی
جهرم
مدیر گروه
95/10/1
58
مجتبی اسفندیاری
آزاد اسلامی
ساری
مدیر گروه
95/06/29
59
مجتبی غفاری
آزاد اسلامی
مهدیشهر
مدیر گروه
95/7/24
60
محمد اخوان قنادی
دولتی
کاشان
مدیر گروه
95/8/5
61
محمدجواد قائمی
آزاد اسلامی
نوشهر
مدیر گروه
95/06/28
62
محمدرضا الفی
آزاد اسلامی
مراغه
مدیر گروه
95/06/15
63
محمدرضا حبیبی مهر
آزاد اسلامی
شیراز
مدیر گروه
95/7/26
64
محمدرضا رحیمی
پزشکی
صدوقی یزد
مدیر گروه
95/6/23
65
مصطفی اسماعیلی
پزشکی
شهید بهشتی
مدیر گروه
95/8/19
66
مصطفی علیخانی
آزاد اسلامی
لردگان
مدیر گروه
95/06/10
67
منوچهر صمدی وند
آزاد اسلامی
تبریز
مدیر گروه
95/06/10
68
مهدی قهرمان
دولتی
صنعتی سهند
مدیر گروه
95/06/10
69
مهران جعفری
آزاد اسلامی
یاسوج
مدیر گروه
95/8/23
70
مهرداد ویسکرمی
پزشکی
لرستان
مدیر گروه
95/6/28
71
مهوش كهریزی
پزشکی
كرمانشاه
مدیر گروه
95/6/31
72
هاجر باختری
غیر انتفاعی
رفاه تهران
مدیر گروه
95/06/28
73
ودود ولی زاده
آزاد اسلامی
پارس آبادمغان
مدیر گروه
95/6/29
74
یوسف عمرانی
آزاد اسلامی
دهدشت
مدیر گروه
95/4/15
ربات تلگرامی «میز معارف»
با توجه به ضریب نفوذ شبکه اجتماعی تلگرام در میان قشر جوان و بهویژه دانشجویان، ضرورت برنامهریزی محتوایی برای اقدامی در حوزه تلگرام با هدف ارائه محتوای کمک آموزشی به شیوه نوین احساس میشد. یکی از سهلالوصولترین و ارزانترین امکانات در حال حاضر برای ارائه محتوا در قالبهای کاملاً متنوع اعم از اپلیکیشن، فیلم، عکس، صوت، فایلهای متنوع(PDF&Word&PowerPoint&…) بستر تلگرام میباشد؛ که انتقال محتوا را از لحظه تولید تا عرضه، به کسری از دقیقه کاهش داده است. همچنین ربات تلگرامی با قابلیتهای تعاملی منحصر به فرد، میتواند در ارائه محتوا در قالبهای دستهبندی شده، اخذ شبهات و سئوالات، ارسال فیشهای آموزشی بهصورت برنامهریزی شده و دریافت محتوای تولیدی از سمت دانشجویان، بسیار کارا باشد.
ربات تلگرامی «میز معارف» در حال حاضر با ارائه فیشهای 14 کتاب درسی معارفی، به آدرس mize_maaref_bot@ راهاندازی و در اختیار عموم دانشجویان قرار گرفته است. «اداره تولیدات رسانهای و کمک آموزشی» در تلاش است تا تعداد بیشتری از این کتابها را در قالب فیشهای استخراجی از طریق این ربات در اختیار مخاطبان قرار دهد. همچنین در فاز بعدی و در راستای تعمیق مطالب، محتوای رسانهای(عکس، کلیپ، اینفوگرافی، موشنگرافی و...) متناسب با محتوای فیش ها در این ربات قرار خواهد گرفت.
«پاتوقکتاب»؛ نرم افزار جامع کتب الکترونیک
پیشرفت فزاینده و فراگیریِ سریع فنّآوری اطلاعات در بخشهای مختلف زندگی مردم، حوزه کتاب و کتابخوانی را هم بینصیب نگذاشته است. در این راستا نشر معارف که قریب به 5 سال است در حوزه نشر الکترونیک فعالیت مینماید، بحمدالله توانسته است، نسخه سوم نرم افزار موبایل «پاتوقکتاب» را که یک نرم افزار جامع عرضه و مطالعه کتب الکترونیک است را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
پاتوقکتاب یک راهکار فنّآورانه در بستر IT برای نشر الکترونیک کتابهای ناشران میباشد. با تمرکز در توسعه اپلیکیشن پاتوق کتاب، قابلیتهای منحصر به فردی برای نرمافزار مذکور فراهم شده است.
برخی قابلیتهای پاتوقکتاب:
§ کتابخوان الکترونیک تحت پلتفرمهای iOS & ANDROID ؛
§ فروش همزمان نسخههای الکترونیک(PDF & EPUB) و فیریکی کتاب از طریق اپلیکیشن؛
§ امنیت بسیار بالای نرمافزار برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده؛
§ کتابخانهای زیبا و کاربرپسند؛
§ امکان جستجو بر اساس عنوان کتاب، نام نویسنده و ...؛
§ امکان گوش به زنگ نمودن کتابهای درخواستی؛
§ امکان یادداشتگذاری، انتخاب فونت و فاصله بین خطوط و ... در هنگام مطالعه کتاب.
حضور معارف در نمایشگاه مطبوعات
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ایران، 14-21 آبان ماه با حضور 900 رسانه در قالب 620 غرفه و در فضایی به وسعت 15 هزارمتر مربع در مصلی امام خمینی؟ره؟ برگزار شد.
براساس آمار منتشره در این نمایشگاه 13خبرگزاری، 40روزنامه، 23 موسسه مطبوعاتی، 65 رسانه استانی، 86 پایگاه خبری و مجلات مرتبط با عرصه فرهنگ و هنر، 94 پایگاه خبری و مجلات مرتبط با عرصه سیاسی و اقتصادی، 99 رسانه تخصصی ورزش ، 79 رسانه عمومی و خانواده، 11رسانه در زمینه کودکان و نوجوانان، 20رسانه مرتبط با کسب و کار، 8 تشکل مطبوعاتی، 7 روابط عمومی از سازمانهای مختلف، ادارات کل ارشاد و مطبوعات تمام استانهای کشور، و نشریات دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، حضور یافتند.
حضور تأثیرگذار رسانههای کشور با رویکردهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، و ... در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، فرصت مغتنمی برای دیدار با اهالی رسانه، مخاطبان مردمی، فعالان و فرهیختگان و نویسندگان عرصههای مختلف رسانه و مسئولان کشور بود تا در بستری مناسب، دیدگاهها و نظرات و گفتگوهای بیواسطه رسانهای پدید آیند؛ که با تلاش صادقانه خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانهها، برگ دیگری بر دفتر سترگ تاریخ مطبوعات کشور افزود.
در این نمایشگاه، علاوه بر نشریه معارف دیگر نشریّات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یعنی پرسمان، مکاتبه و اندیشه و فصلنامه دانشگاه اسلامی، شرف حضور یافتند.
اوقات خوش آن بود که با دوست به سر شد
باقی همه بیحاصلی و بیخبری بود
همایش ملی «آموزههای اسلامی، انسان معاصر و نظام خانواده»
مؤسسه قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری با همکاری نهادهای معتبر علمی- پژوهشی و فرهنگی کشور و مشارکت برخی از سازمانها، همایشی را در سطح ملی تحت عنوان «آموزههای اسلامی، انسان معاصر و نظام خانواده» برگزار مینماید.
محورهای کلی همایش:
الف) آموزههای اسلامی و شناخت مبانی نظری خانواده؛
ب) آموزههای اسلامی و تعالی خانواده؛
ج) آموزههای اسلامی، آسیب شناسی خانواده و راهکارها؛
د) آموزههای اسلامی، خانواده و نظام اسلامی؛
ه)آموزههای اسلامی، خانواده و سلامت.
برای اطلاع از محورهای جزیی و موضوعات همایش به پایگاه اینترنتی مراجعه شود.
زمانبندی همایش:
مهلت ارسال چکیده و مقالات، حداکثر تا 15بهمن 1395 و برگزاری همایش 19 اسفندماه 1395 میباشد.
جهت ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ipmsari.ir یا با شماره دبیرخانه همایش 011- 33283175 تماس حاصل فرمایید.
برخورد عاطفی بیش از استدلال اثرگذار است
در دیدار معاون آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی و جمعی از مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها مورخ 24 مهر با مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی، معظم له ضمن تشکر از زحمات دستاندرکاران نهاد رهبری در دانشگاهها، به استادان دروس معارف اسلامی یادآور شدند که برخورد عاطفی استاد با دانشجو بیش از استدلال او میتواند اثرگذار باشد.
در این دیدار آیتالله العظمی مکارم شیرازی بیاناتی فرمودند که مشروح آن تقدیم میشود:
«از دیدارتان خوشبختم. توضیحاتی که دادید، امیدوار کننده است و نشان میدهد که در زمینه دروس معارف، کار زیادی انجام میشود که بسیار قابل تحسین و قابل توجه است. در این باره به چند نکته اشاره میکنم:
نکته اول، واقعیت مسئله این است که معمولاً میگویند آینده کشور به دانشگاهها و دانشجویان ارتباط دارد. بنده عرض میکنم که امروز هم به دانشگاهها ارتباط دارد؛ به علت این که اینها هر کدام میتوانند در جاهای زیادی اثرگذار باشند و وقتی دانشجو در جایی شروع به سخن گفتن میکند، گاهی مطالبی مثبت و گاهی منفی میگوید؛ این اثرگذار است. بله مصدر کار شدن آینده است؛ اما اثرگذار بودن امروز هم هست و منحصر به آینده نیست. دانشجوی صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، چیزی میگوید که ای بسا گوشهای شنوایی برای حرفهای او باشد. بنابراین، روی دانشجوها برای امروز و فردا کار کردهاند.
نکته دوم این است که باید به آنهایی که استاد هستند آموزش داد که آنچه بیش از استدلالات اثرگذار است، روابط عاطفی شما با دانشجوها است؛ آن ادبیات، برخورد خوب، تواضع، دلسوزی و محبت. گاهی دیدهام بعضیها صحبت میکنند، برایشان دلیل میآوریم، 30 درصد آن دلیل اثر میگذارد و 70 درصد آن، اخلاقی است که ما از خود نشان میدهیم. باید زیاد روی مسائل اخلاقی و برخوردهای خوب تأکید شود و روشها را به آنها نشان بدهند.
مثالی برای تأثیر روشها برایتان بزنم: سابقاً نزدیک دروازه قم تابلویی بود که نوشته بود: «محل اخذ عوارض» و زیر آن هم نوشته بود: pay toll پرداخت عوارض. مسئولین آمدند؛ من به آنها گفتم «اخذ عوارض» فرهنگ ما شده است و «پرداخت عوارض» فرهنگ غربیهاست و این دو با هم نمیسازند. بعد دیدم که عوض کردند و نوشتند «محل پرداخت عوارض». غرض این که بدانید این کلمه «اخذ» و «پرداخت» چه اثری در روحیهها میگذارد. وقتی میگویند پرداخت، یعنی تو خودت شخصیت داری، احساس مسئولیت میکنی و میپردازی؛ اما اخذ یعنی این که تو انسان نادرستی هستی، ما باید به زور از تو بگیریم! ادبیات و فرهنگ خیلی مؤثر است و باید اساتید در این قسمت خیلی آموزش ببینند؛ از سؤالات دانشجویان عصبانی نشوند، از تعبیرات زننده آنها عصبانی نشوند؛ همان اخلاق پیامبر که در برابر خشونت نرمش داشت و همان اخلاقی که قرآن میگوید باید در مقابل خشونت نرمش نشان بدهید «فَإِذَا الَّذِی بَینَكَ وَبَینَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِی حَمِیمٌ» کسی که عداوت دارد اگر «ادْفَعْ بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ» بشود، عدو تبدیل به ولی میشود و با هم دوست میشوند؛ آن هم ولی حمیم یعنی دوست داغ. اینها نیاز به آموزش دارد و باید جزئیاتشان بحث بشود و کلی نگوییم که برخورد خوب داشته باشید و روی جزئیات هم دست بگذاریم. اگر یک مجموعهای برای برخورد با دانشجویان تألیف بشود، خوب است. در این زمینه چیزی دارید؟
(دکتر رنجبران: بله ما آموزش ضمن خدمت داریم که در هر استانی پایگاه آموزشی داریم) خیلی روی آن تأکید بکنید، خیلی مؤثر است. ما در عمل دیدهایم که خیلی مؤثر است.
نکته سوم این است که هر روز صدها یا بیش از هزار نامه به دفتر ما میآید و ما میبینیم که سؤالات غالباً در یک محدوده است و ما پاسخ سؤالات شرعی را در یک مجموعه 600 مسئلهای تهیه کردیم که غالب سؤالات از این 600 مسئله است. یعنی اگر سؤالات دانشجویان به اساتید ارائه داده شود، در محدوده همین 600 سوال است. آنها مسلط بر سؤالات میشود. گاهی سؤالات تازه نیز وجود دارد. بنابراین، ما در تجربه دیدهایم که محدوده سؤالات معین است، گاهی سؤال خارج از آنها است.
و اما نکته چهارم که باید اساتید به آن توجه داشته باشند این است که: چه مانعی دارد اگر دانشجویی سؤالی کرد به او بگوییم اجازه بدهید پاسخ سؤال شما را فردا یا در جلسه دیگری به شما بدهم؛ یعنی استاد اصراری نداشته باشد جوابی که نمیداند به دانشجو بدهد که در ذهن دانشجو هم انعکاس بدی داشته باشد. خیلی وقتها از خودمان هم سؤال میکنند، بعد از 60 سال سرو کار داشتن باز میگوییم برای پاسخ این سؤال فردا تماس بگیرید و بعد به منابع مراجعه میکنیم. من از آقای بروجردی دیدم که بعضی سؤالها که از او میکردیم میگفت که بعداً جواب میدهم. این عیب نیست. وقتی با دانشجو این طور برخورد میکنیم، دانشجو میگوید این استاد منصفی است که میخواهد مطالعه بکند و بعد جواب ما را بدهد، دانشجو عقیدهمند میشود نه این است که بگوید او انسان بیسوادی است. اینها را باید آموزش داد که سؤالاتی که فیالمجلس میکنند و سابقه جواب سؤال را ندارند به دانشجو بگویند اجازه بدهید در این باره یک مشورت و یک تحقیقی بکنم و جوابش را در جلسه دیگر بدهم. این ها را باید آموزش داد که اینها مؤثر است.
خلاصه، کار شما کاری است که بخشی از آن علمی و بخشی هنری است و باید جنبههای هنری را هم علاوه بر جنبههای علمی در نظر گرفت و انجام داد. به هر حال، این متن چیزی است که شرع اسلام گفته یعنی شما یک کار کلیدی انجام میدهید و خداوند به شما توفیق داده است که چنین کار کلیدی را انجام بدهید. خدا را شکر بگویید و ذخیره یوم المعاد انشاءالله خواهد بود. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
(دکتر رنجبران: جا دارد اینجا بنده از مواضع انقلابی شما تشکر بکنم؛ چون بازتاب خوبی در فضای دانشگاهها داشته است و خوشبختانه مایه امیدی است وقتی صداهای این چنینی از مراجع تقلید شنیده میشود.)
ما هر جا احساس وظیفه کردیم وارد میشویم، گاهی هم به مصداق «لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ» همراه هم نداشته باشیم، تنها وارد میشویم.»
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار حجتالاسلام دکتر داود رنجبران معاون آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی، حجتالاسلام دکتر روح الله شاکری ریاست دانشگاه معارف اسلامی و حجتالاسلام قنادی رئیس اداره مشاوره و پاسخ پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به ارائه گزارشهایی از فعالیتهای انجام شده و در حال اجرای حوزه فعالیت خود پرداختند. گزارش: حجت شعبانی