try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: جمعه, 27 مهر, 1397

شماره 69 - مهر 88

چنان كه بايست، بود

نام نویسنده: 
سيدمجتبي مجاهديان
زیر عنوان: 
اندوهيادي از منادي وحدت، شهيد ماموستا دكتر شيخ‌الاسلام‌ كردستاني

پس از چند تماس و گفتگوي تلفني بنده از قم با ماموستا در سنندج، از آنجا كه هم راضي به عزيمت ما تا كردستان نبود و هم خيال مركز را داشت، قرارمان در تهران گذاشته شد. يكي از واپسين روزهاي پاييز/ آذر 1386 در ساختمان "شوراي عالي مجمع تقريب بين مذاهب اسلامي" واقع در خيابان طالقاني تهران، منتظر ما بود. رأس ساعت مقرر به همراه فاضل ارجمند حجت الاسلام علي ‌محمدپور و دو تن ديگر از همكاران، براي برگزاري نشست به حضور رسيديم. با عالمي گشاده رو، خليق، مبادي آداب و بر خلاف تصور، به زي و حتي شمايل علماي اماميه، مواجه شديم كه با "بشر وجه1"، ما را در آغوش كشيد. چه ميزبان مهربان و شايسته‌اي!Read more

جلب مشاركت دانشجويي با تأكيد بر دروس معارف اسلامي

نام نویسنده: 
سيد عبدالرضا موسوي

معناي مشاركت
مشاركت در لغت به معناي شركت كردن است و مشاركت دادن يعني شركت دادن.1 بنابراين جلب مشاركت با معناي مشاركت دادن تناسب بيشتري دارد و كسي كه زمينه شركت ديگران در امري را ايجاد كند آنان را در آن امر شركت داده است و به عبارتي جلب مشاركت آنان را سبب شده است.Read more

انديشه‌پروري، صداقت، محبّت

نام نویسنده: 
آيت الله محمود امجد

اگر انگيزه علمي در دانشجويان ايجاد شود مي‌توان به نتيجه رسيد و الا اگر فقط مدرک گرايي باشد نتيجه اش عکس است.Read more

مديريت زمان (قسمت پنجم/ پاياني)

نام نویسنده: 
دكتر حسين خنيفر

ديدگاه امامان دين (ع) درباره كارآفريني
ديدگاه امام علي(عليه السلام)
علي (عليه السلام) زمان را به سه بخش تقسيم مي‌كند:
1. زماني براي عبادت و خداگرايي؛ 2. بخشي به كار و فعاليت؛ 3. قسمتي به استراحت، آسايش، التذاذ مشروع.

ديدگاه امام حسن مجتبي (عليه السلام)
امام حسن مجتبي (عليه السلام) گمنام ترين كارآفرين بخشندة تاريخ تشيع است. در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارايي‌اش را در راه خدا خرج كرد؛ 3 بار نيز ثروت خود را دو قسمت كرده نصف آن را بخشيد؛ در تاريخ الخميس: ايشان را فعال اقتصادي و بخشنده بي نظير مي‌خواند؛ در احيا و تعمير نخلستانهاي پدر سعي وافر داشت؛ در تجارت نيز صاحب سبك بود.Read more

آثار علمي اساتيد

شرح مناقب
نويسنده: محيي الدين بن عربي
شارح: سيد صالح موسوي خلخالي
تصحيح، تعليقه و ترجمه: مهدي افتخار
ناشر: مطبوعات ديني
نوبت چاپ: اول ـ 1386
بها: 3300 تومان
كتاب «شرح مناقب محيي الدين بن عربي» مهمترين كتاب به جاي مانده از حكيم سيد صالح موسوي خلخالي (متوفاي1306 ق و از خواص شاگردان حكيم جلوه) مي‌باشد كه اينك تصحيح و تعليق و ترجمه شده است.
اين اثر با يك مقدمه مفصل و چهارده فصل در مناقب چهارده معصوم (عليهم‌السلام) و يك خاتمه در فضايل و شهادت به كمالات اهل‌البيت (عليهم‌السلام) به سامان رسيده است.

ارمغان فمينيسم و كرامت بانوي مسلمان
نويسنده: محمود قيوم زاده و سيد محمد حسينيRead more

تازه‌هاي كتاب

اطلس قرآن مجيد
نويسنده: دكتر شوقي ابوالخليل
به كوشش: دكتر فاطمه وثوقي
ترجمه: زينه فتحي
ناشر: انتشارات پاپُلي (وابسته به پژوهشكده امير كبير جهان)
نوبت چاپ: اول ـ 1386
بها: 8000 تومانRead more

نرم‌افزارهاي آموزشي ويژه اساتيد دروس معارف اسلامي

واحد تكنولوژي آموزشي دانشگاه معارف اسلامي به منظور ارتقاي سطح علمي اساتيد گروه معارف اسلامي دانشگاه‌هاي سراسر كشور كه داراي مجوز تدريس از معاونت اموراساتيد و دروس معارف اسلامي مي‌باشند. نرم‌افزار تاريخ فرهنگ و تمدن اسلام و ايران با كد 102/20 (CD شماره 3) را به مبلغ 2000 تومان عرضه مي‌نمايد. علاقمندان مي‌توانند با تكميل فرم پيوستي و ارسال آن به آدرس زير اقدام نموده و يا به شماره 7747240 ـ 0251 فاكس نماييد.
نرم‌افزار فوق با پست پيشتاز و بيمه شده براي متقاضي ارسال مي‌گردد و هزينه‌اي در اين زمينه دريافت نمي‌شود.Read more

مفاخر معاصر در فضاي مجازي (5)

استاد محسن قرائتي (درسهايي از قرآن)
www.qaraati.ir
اين پايگاه شامل: تفسير نور، درسهايي از قرآن، قرائت قرآن، كتابخانه، مسابقات، پرسش و پاسخ و ساير بخش‌ها است. در بخش «تفسير نور» متن مجموعه دوازده جلدي اين تفسير به همراه فايل صوتي مفسر در اختيار كاربران محترم است. در بخش «درسهايي از قرآن» متن تمام درسهاي ايشان از سال 1359 تا كنون در دسترس مي‌باشد. در بخش «كتابخانه» متن كامل تمام آثار استاد ارائه شده است؛ از جمله مجموعه كتب تفسيري، اصول عقايد اسلامي، شيوه‌ها و تجربه‌هاي تبليغي، پرتوي از نور(12 جلد) و خاطرات (2 جلد).

استاد سيد هادي خسروشاهي
www.khosroshahi.irRead more

‌دلايل‌ پيدايي‌ و ‌‌پايايي‌ سكولاريزم

‌دلايل‌ پيدايي‌ و ‌‌پايايي‌ سكولاريزم*

"اَفَحُكْمَ الْجاهِلِيَّةِ يَبْغُوَنَ وَ مَنْ اَحْسَنُ مِنَ‏اللّه‏ِ حُكْما لِقَوْمٍ يُوْقِنُون"1
پيش از پرداختن به اصل بحث، ضروري مي‏دانم، چند نكتة قابل ملاحظه را توضيح دهم:
چند نكتهRead more

Syndicate content