try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: یکشنبه, 25 آذر, 1397

شماره 68 - مرداد شهریور 88

روزه راز سلامتي

نام نویسنده: 
ابوالفضل خراساني

فلسفه روزهRead more

فالون دافا، معنويت بدن گرا (قسمت دوم/ پاياني)

نام نویسنده: 
حميدرضا مظاهري سيف

بدن بودا
با تداوم تزكية به تدريج جسم از اين سطح مادي كه در آن قرار دارد فراتر مي‌رود و بدن‌هاي ديگري ايجاد مي‌شود كه با اين بدن معمولي خيلي متفاوت است. در سطوح بالا مادة پيكر به انرژي تبديل مي‌شود و از هر گونه آسيب و ضعف پاك مي‌گردد و سرانجام از تناسخ نجات پيدا مي‌كند.
گونگي كه بر اثر تزكيه ايجاد و جذب مي‌شود در سلول‌هاي بدن ذخيره مي‌گردد. گونگ به صورت ماده‌اي با انرژي بالا تمام سلول را پر مي‌كند و در آن متركم مي‌شود و به شكل سلول‌هاي شما در مي‌آيد در اين حالت بدن ديگر آن بدن فيزيكي اوليه نيست بلكه جوهر آن عوض شده است. اين فرايند را "پالايش بدن" مي‌ناميم1.Read more

رابطه ايران با سازمانهاي جهاني (بين‌المللي)

نام نویسنده: 
فيروز نجفي

اشاره
تكوين سازمانهاي بين‌المللي جديد متعلق به قرن نوزدهم است اما تلاش و كوشش جدي براي توسعه و شكوفايي آنها در قرن بيستم صورت گرفت و دنبال شد. در واقع آنچه در قرن گذشته صرفاً يك گرايش بود در قرن جاري به يك برنامه عملي منسجم مبدل گشت.Read more

ترابط يا تقابل عقل و وحي در فرهنگ و تمدن اسلامي

نام نویسنده: 
احمد رضا1 و محمود رضا صدرايي2

عقل
واژه ‌"عقل‌" مشترك لفظي است و داراي معاني مختلف و متعددي است. فارابي در رسالة ‌عقل‌ هفتاد و دو معنا براي ‌عقل‌ قائل است.3 اشتراك لفظي ‌عقل‌ زمينه بروز بسياري از اشكالات رابطه ‌عقل‌ و وحي را باعث مي‌شود.
معناي لغوي عقلRead more

اگزيستانسياليسم

1. معناي اگزيستانسياليسم*
فعل existo و existere در زبان لاتيني به معناي خروج از ظاهر شدن و بر آمدن است. اين اصطلاح با بودن و هستي نيز متعارف است ولي در اصطلاح فلسفه‌هاي اگزيستانس اين اصطلاح به موجودات آگاه از واقعيت خاص گفته‌ مي‌شود؛‌ به عبارت ديگر، اگزيستانس به نحوه خاص هستي انسان اطلاق مي‌شود و اگر گاهي از اگزيستانسياليسم به اصالت وجود تعبير مي‌شود ربطي با نظريه اصالت وجود ملاصدرا كه در باب مطلق وجود است ندارد.Read more

آيا فطرت خطاپذير است؟

نام نویسنده: 
آيت الله جوادي آملي

آيا فطرت خطاپذير است؟*
درآمد
با توجه به اين كه فطرت از سنخ گرايش عيني است نه از سنخ مفهوم و آنچه كه در آن خطا راه پيدا مي‌‏كند، از نوع علوم حصولي و از سنخ مفهوم است نه گرايش عيني؛ زيرا ميل و گرايش، موجودي عيني است و چون موجودي خارجي است، خطا در آن راه پيدا نمي‏كند. و حال آن كه گاهي انسان دچار گرايش كاذب مي‏شود. و اين گرايش كاذب با خطاناپذيري فطرت سازگار نيست.Read more

مديريت زمان (قسمت چهارم)

Vote up!
Vote down!
نام نویسنده: 
دكتر حسين خنيفر

كار در نظام ارزشي
در نظام ارزشي خداوند بزرگترين كارآفرين است. زيرا مي‌فرمايد: "كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ"1؛ هر روز او دست‌اندركار است. اصلاً انسان بايد الگويي از خداوند باشد چون خداوند كريم هميشه در فعاليت است. در تورات، عُزلت و بي‌كاري نكوهش شده و آن را خفت و خواري مي‌داند.2
در انجيل، حضرت عيسي (ع) را مثال مي‌زند كه 18 سال در ناصره با نجاري و كار مداوم، خود و خانواده‌اش را اداره مي‌كرد سپس به رنگرزي و طبابت پرداخت.3
الآن متأسفانه در جامعة ما اين فرهنگ است كه انسان زرنگ، اهل كار و فعاليت نيست.Read more

تازه‌هاي نشر معارف

قرآن شناسي
(پرسش‌ها و پاسخ‌هاي دانشجويي)
نویسنده: صالح قنادي (با همكاري جمعي از محققان)
ناشر: دفتر نشر معارف
نوبت چاپ: پنجم ـ 1388
بها: 2500 تومان
اين كتاب مجموعه‌اي فراهم آمده از پرسش‌ و پاسخ‌هاي دانشجويي دربارة قرآن‌شناسي و معارف قرآني است كه در راستاي ترويج فرهنگ ديني، توسط اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تدوين شده است.
اين مجموعه در دوازده فصل با عناوين كلي ذيل به سامان رسيده است: وحي و زبان وحي، نزول قرآن، فهم قرآن، جهان‌شمولي قرآن،‌ قرآن و علم، اعجاز قرآن، تحريف قرآن، دانستني‌هاي قرآن، قرائت قرآن، حفظ قرآن، كتاب‌شناسي، احكام قرآن.Read more

تازه‌هاي كتاب

امام مهدي؛ موجود موعود
نویسنده: آيت الله عبدالله جوادي آملي
ناشر: اسراء
نوبت چاپ: اول ـ 1387
بها: 3200 تومان
كتاب «امام مهدي موجود موعود» در ششمين دوره انتخاب كتاب فصل در بخش كلام حوزه دين به عنوان اثر برگزيده معرفی شد.Read more

Syndicate content