try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: سه شنبه, 1 مرداد, 1398

شماره 3 - آذر80

بايسته هاي درس معارف اسلامي

نام نویسنده: 
حجت الاسلام دكتر كياشمشكي

جهت بحث و بررسي و تحليل وضع موجود و مطلوبيت هاي درس معارف اسلامي، مشكلات رو در روي آن و ارائه راه كارهائي كه مي‌تواند ما را در راه رسيدن به وضع مطلوب ياري رساند، به همت آقاي رضا فيروزي گفت و گويي با دكتر كياشمشكي ترتيب داديم كه ضمن تشكر از ايشان توجه خوانندگان محترم را به آن جلب مي¬كنيم.
• درس معارف اسلامي را در وضعيت فعلي چگونه ارزيابي مي¬كنيد؟Read more

معرفي كتاب

معرفي كتاب

تاريخ اسلام به روايت امام علي(ع)، تلاشي است جهت بيان برهه‌اي از تاريخ اسلام از زبان صدق و سرچشمه معرفت و حكمت يعني، امام علي(ع)؛ برگزيده اي از حوادث تلخ و شيرين عصر امام كه به مناسبتهاي مختلف از آن در نهج البلاغه سخن به ميان رفته است. اين مجموعه به كوشش جناب آقاي محمد حسين دانشكيا و در نه گفتار گرد آوري شده است كه جهت تهيه آن مي¬توانيد با شماره تلفن 7744616 تماس گرفته و يا به آدرس قم، خيابان صفائيه، كوچه 32 پلاك 5 مراجعه و يا مكاتبه نمائيد.Read more

سرشت وحي از سه منظر

نام نویسنده: 
حجت الاسلام قائمي نيا

در یک تقسیم بندی،"ادیان" را به دو دسته ادیان "وحیانی" و "غیر وحیانی" تقسیم کرده اند.ادیان وحیانی سخن از حقایقی است که خدا بر انسان نازل کرده است و لیکن در ادیان غیر وحیانی سخنی از این حقایق نیست. برای نمونه؛ آیین بودایی دینی غیر وحیانی است، چرا که در آن اعتقاد به خدا و نزول حقایقی از جانب او مطرح نیست.Read more

دانشگاه و ديگر نهادهاي اجتماعي امروز

به علت شباهت های نهادی، دانشگاه ها در سطح بین الملل روابط یکسانی دارند. پروژه یونایتن و"طرح یونسکو برای استادان"، که پس از بیست و پنجمین جلسه کنفرانس عمومی اعضا در سال 1989 راه اندازی شد، تلاش دارد همکاری میان دانشگاه ها و تحرک آدکادمیک را تقویت کند و بر توافق هایی که به ایجاد دانشگاه های هم بسته و حلقه های ارتباطی بین دانشگاه ها در رشته های پایه، که اصولاً رابطه ای با توسعه با دوام دارد، تمرکز داشته باشد.Read more

محبت راز موفقيت

نام نویسنده: 
محمد کاشفی

انسان به طور کلی تحت دو نوع تربین قرار میگیرد: تربیت مستقیم یا آگاهانه و تربیت غیر مستقیم یا غیر ارادی و ناخود آگاه. نوع اول، در مراکز آموزشی به شکل آموزش کتب و برنامه های درسی تبلور مییابد و نوع دوم که بیشتریم نقش را در تربیت انسان در هر سن و موقعیتی ایفا میکند، تاثیری است که رفتار مربی و معلم انسان بر روح و روان او و جهت گیری وی به سوی صلاح و یا در خلاف، آن دارد.Read more

در باغ تجربه‌ها

نام نویسنده: 
محمد خردمند

برخوردي لطيف با دانشجويي كه خوابيد!Read more

ويژه‌نامه‌اولين‌همايش‌سراسري اعضاءهيات‌علمي‌گروه‌هاي‌معارف‌اسلام

زیر عنوان: 
بيانيه پاياني اولين همايش اعضاي هيأت علمي گروه‌هاي معارف اسلامي

در پايان همايش دو روزه اعضاي هيأت علمي گروه¬هاي معارف اسلامي بيانيه اي در 6 ماده توسط يكي از اساتيد قرائت گرديد كه به جهت اهميت و ضرورت پي‌گيري آن، از نظر شما خواننده محترم مي¬گذرد.
اعضاي هيأت علمي گروه¬هاي معارف اسلامي دانشگاه‌ها، ضمن تقدير و تشكر از معاونت محترم امور اساتيد و دروس معارف اسلامي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، به خاطر فراهم ساختن زمينه برگزاري اولين همايش سراسري اعضاي هيأت علمي گروه¬هاي معارف اسلامي، در جهت تحقق هر چه مطلوبتر اهداف مورد نظر از دروس و گروه‌هاي معارف اسلامي بر نكات زير تاكيد مي¬نمايند:Read more

معرفي چند مقاله در اينترنت

(پلوراليسم قراردادي) Covenantal Pluralism
نويسنده: پائول . ام. ون. بورن (Pauol M.van Buren)
اين مقاله كه توسط يك نويسنده مسيحي نوشته شده است. به بررسي مسائل و مشكلات نظري مي¬پردازد كه مانع از فهم درست اديان الهي از يكديگر مي¬شود. تأكيد نويسنده در اين مقاله بر روابط و عدم درك متقابل يهوديان، مسيحيان و مسلمانان از يكديگر است. همچنين نويسنده سعي كرده است تا در اين مقاله نسبتاً مفصل(10صفحه) با طرح سئوالاتي اساسي درباره پلوراليسم ديني به ريشه يابي عللي بپردازد كه در پلوراليسم قرار دادي مي¬تواند راهنماي ما باشد تا با ديدي مثبت به پذيرش اديان ديگر بپردازيم؟Read more

روانشناسي آموزشي اخلاق، ارزش ها و دين

نام نویسنده: 
دکتر حسین لطف آبادی

باعث افتخار است که در خدمت اساتید محترم مهمترین مسئله بشری یعنی اخلاق و دین، لحظاتی را به بپردازم. تلاش دارم تا در این فرصت، ترکیبی از روانشناسی، روانشناسی تربیتی با اندکی فلسفه و عرفان و آن چه که به عنوان دریافت خودم از روانشناسی شکل گیری رشد اخلاق و ارزش های دینی، خاصه برای جوان ها به ذهنم میرسد، به سمعتان برسانم. اجازه دهید صحبتم را با ابیاتی از مولانا شروع کنم:Read more

Syndicate content