try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: دوشنبه, 26 مهر, 1400

شماره 2 الکترونیکی دی و بهمن ماه 99

اخبار صنفی

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در پی درگذشت

آیت‌الله محمد یزدی

بسم الله الرّحمن الرّحیمRead more

نگاهی بر آثار علمی علامه فقید آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

* دروس فلسفه
به منظور کمبودها و نارسایی‌ها در تدریس فلسفه و پژوهش‌های فلسفی است.
* دروس فلسفه اخلاق
 اولین کتاب جامعِ فارسی در زمینه مسائل کلی فلسفه اخلاق است.
* دین و آزادی
حاصل دو گفتمان در باب دین و آزادی است.
* رابطه علم و دین
با هدف تبیین رابطه میان علم و دین و بررسی جوانب مختلف، در ۸ فصل است.Read more

تازه‌های کتاب معارف

 
تفسیر قرآن مجید(آیات منتخب)
با تأکید بر تفسیر نمونه
نویسنده: دکتر علیرضا کمالی
ناشر: دفتر نشر معارف
نوبت چاپ: اول/1399Read more

سرفصل‌های آینده دروس معارف اسلامی (نکاتی برای طرح دروس جدید)

نام نویسنده: 
دکتر حسین مطیع استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان

درآمد
قال الامام حسن العسکری(ع) عن آبائه عن رسول الله(ص) قال: اشد من یتم الیتیم الذی انقطع عن امه و ابیه، یتم یتیم انقطع عن امامه و لایقدر علی الوصول الیه و لایدری کیف حکمه فیما یبتلی به من شرایع دینه، ألا، فمن کان من شیعتنا عالما بعلومنا و هذا الجاهل شریعتنا انقطع عن مشاهدتنا یتیم فی حجره، الا فمن هداه و ارشده و علمه شریعتنا کان معنا فی الرفیق الاعلی.[1]Read more

نیازها و حیطه‌های تحول در دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها

نام نویسنده: 
حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر فرحزادی

درآمدRead more

کارکردهای فضای مجازی در تحقق اهداف اخلاقی دروس معارف اسلامی

نام نویسنده: 
دکتر حسینعلی رحمتی. هیات علمی پژوهشگاه قرآن وحدیث، گروه اخلاق کاربردیharahmati2@gmail.com

جستارگشاییRead more

درآمدی بر بایسته‌‌های تدریس تحول‌‌محور در دروس معارف اسلامی

نام نویسنده: 
امیرمحسن عرفان. عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی . erfan@maaref.ac.ir

طلیعه

توانمندسازی استادان معارف به لحاظ نقش مهمی که در ارتقای کیفی نگرش معارفی دانشجویان دارد از اهمیت بالایی برخوردار است؛‌ چرا که عدم توجه به این مهم آسیب‌‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

نباید از نظر دور داشت که در صورت به تأخیر افتادن شناخت نقاط ضعف و دلایل نارضایتی دانشجویان و عدم کنترل نقاط ضعف اساتید معارف در حوزه تدریس، نارضایتی‌‌ بین دانشجویان به وجود خواهد آمد و واحدهای تحلیل بیشتری آسیب خواهند دید.Read more

نکاتی درباره «متن، استاد و برنامه» به عنوان محورهای تحول دروس معارف اسلامی

نام نویسنده: 
دکتر حسن پناهی‌آزاد استادیار گروه مبانی نظری اسلام دانشگاه معارف اسلامی

درآمد
درس و استاد معارف اسلامی، مأمور انباشت اطلاعات در حافظه دانشجو نیست؛ بلکه استاد معارف، پیش و بیش از متن و واحد و ترم، با قلب و تعلقات باطنی دانشجو سر و کار دارد. چه بسیار اساتید معارف اسلامی که از روی عشق به وظیفه و رسالت خود و ترویج آرمان‌های انسان‌ساز اسلام، قدم در کلاس معارف اسلامی می‌نهند. هرچند تلخی‌ها و سختی‌های وصف‌نشدنی را از دوست و دشمن تحمل می‌کنند.Read more

مانیتورینگ دروس معارف اسلامی

نام نویسنده: 
دکتر ابوالفضل خوشی. دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله

 
 
درآمدRead more

Syndicate content