try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: سه شنبه, 28 خرداد, 1398

شماره ی 20 آبان 83

كيش مهر

زیر عنوان: 
نگاهي به زندگي و آثار علامه سيد محمد حسين طباطبايي

كيش مهر
همي‌گويم و گفته‌ام بارها
بود كيش من مهر دلدارها
پرستش به مستي است در كيش مهر
برونند زين جرگه هشيارها
به شادي و آسايش و خواب و خور
ندارند كاري دل افگارها
به جز اشك چشم و به جز داغ دل
نباشد به دست گرفتارها
كشيدند در كوي دلدادگان
ميان دل و كام ديوارها
چه فرهادها مرده در كوه‌ها
چه حلاج‌ها رفته بر دارها
چه دارد جهان جز دل و مهر يار
مگر توده‌هايي و پندارهاRead more

خبر معارف

تازه‌ترين اظهارات هانتينگتون درباره برخورد غرب و جهان اسلام
ترس مسيحيان اروپا از رشد اسلام در اين قاره
دانشنامه امام خميني(ره)
شيعيان بارها نقشه‌هاي آمريكا را به هم ريخته‌اند
شركت‌هاي اسرائيلي برندگان اصلي قراردادهاي بازسازي عراق
بن لادن و اسرائيل، برندگان اصلي جنگ عراق
يك سوم آمريكايي‌ها در اينترنت دنبال خدا مي‌گردند
آموزش الحادگرايي در مدارس انگليس
راه‌اندازي سايت كانون دانش‌پژوهان نخبه
راه‌اندازي سايت كتابخانه تاريخ ايران و اسلام
بي‌حجابي در بزرگترين دانشگاه نيجريه ممنوع شد
اعتراف مجلس فرانسه: زنان فرانسوي از حداقل حقوق هم برخوردار نيستندRead more

وب معارف

پايگاه‌هاي قرآني در اينترنت
1. پايگاه الشيعه www.al-shia.com/html/far/main/index.htm?quran&1
2. پايگاه حوزه www.hawzeh.net
3. منابع قرآن در اينترنت www.ptszn.nsf.hj
4. پايگاه قرآن كريم www.lokxptszn.obt
5. پايگاه الاسلام www.al-islam.org/allah/index.html
6. پايگاه مركز اطلاع‌رساني غدير www.ghadeer.org/qoran.html
7. پايگاه بلاغ www.balagh.net/persian/index.htm
8. جامعه القرآن كريم www.jameatulquran.com
9. مجمع جهاني اهل بيت(ع) www.ahl-bait.org/quran-finall/index-f.htm
10. پايگاه الميزان www.almizan.org
11. شبكه قرآن كريم www.qurannetwork.comRead more

سرفصل‌هاي جديد دروس معارف اسلامي

عناوين جديد پيشنهادي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري براي سرفصل‌هاي دروس معارف اسلامي در جسله 542 مورخ 23/4/83 شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شرح ذيل تصويب شد.
1. دروس عمومي معارف اسلامي در پنج گروه و با اين عناوين درسي مي‌باشد:

گرايش كد درس عنوان درس واحد ساعت
1. مباني نظري اسلام 011
012
013
014 انديشه اسلامي 1 (مبدأ و معاد)
انديشه اسلامي 2 ( نبوت و امامت)
انسان در اسلام
حقوق اجتماعي و سياسي در اسلام 2
2
2
2 32
32
32
32
2. اخلاق اسلامي 021
022
023
024 فلسفه اخلاق (با تكيه بر مباحث تربيتي)
اخلاق اسلامي (مباني و مفاهيم)
آيين زندگي (اخلاق كاربردي)
عرفان عملي اسلام 2
2
2Read more

مناجات

زیر عنوان: 
حجه‏الاسلام جواد محدثي

الهى! كعبه و محراب، نشانه است، معبود، تويى!
درس و كتاب، بهانه است، مقصود، تويى!
الهى! توفيقمان ده كه در ميدانِ علم، پرچم عمل افرازيم و در ساحل خلوص، لنگر اندازيم.
الهى! علمى كه به تو نرساند، وبال است و ثمره‏اش تنها قيل و قال.
از علمى كه تكبر آورد، چه سود؟ و فضلى كه تفرعُن آورد، عدمش به زِ وجود.
الهى! در درگاه بلندت، تا كسى «ميرزا كوچك» نشود، «آقا بزرگ» نگردد. تا ما را اهل ضمير نكرده‏اى، ظاهر مكن.
الهى! توفيق ده كه بر نفس خويش، امير شويم، ضماير ما را به خودت برگردان، تا روشن ضمير شويم.Read more

اولين نشست مؤلفان كتب درسي معارف اسلامي دانشگاه‌ها

مركز برنامه‌ريزي و تدوين متون درسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اول مهرماه نشست يك روزهمؤلفان كتب درسي را در تهران برگزار نمود.Read more

صهيونيسم مسيحي

نام نویسنده: 
دكتر حيدر رضا ضابط

صهيونيسم مسيحي*

اشاره:
مطلبي كه در پيش روي داريد توسط دكتر حيدررضا ضابط از محققين بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي درخصوص صهيونيسم مسيحي به رشته تحرير درآمده است. در اين مقاله، پژوهشگر تلاش كرده است با استفاده از سايت‌هاي مختلف پروتستان‌ها چهره روشن‌تري از ابعاد وجودي «صهيونيسم مسيحي» ترسيم كند.

مسيحيت به سه شاخه كاملاً جدا و مخالف يكديگر يعني كليساي كاتوليك روم، ارتدكس و پروتستان تقسيم شده است. كشورهاي جنوب اروپا و آمريكاي لاتين عمدتاً كاتوليك، كشورهاي شمال اروپا و ايالات متحده آمريكا پروتستان و پيروان كليساي ارتدكس در اروپاي شرقي هستند.Read more

موانع و راهكارها تحقيق و پژوهش دانشجويي در دروس معارف اسلامي

موانع و راهكارها تحقيق و پژوهش دانشجويي در دروس معارف اسلامي*

براساس نتايج جديد ارزشيابي دانشجويي (با فرم معاونت و از تعداد حدود پنج‌هزار برگ به دست آمده است.) استادان معارف اسلامي از ميان شانزده شاخص ارزشيابي، در شاخص «تأثير استاد در روحيه تحقيق و پژوهش دانشجو» كمترين نمره را داشته‌اند.
اكنون بايد پرسيد: علل احتمالي ضعف در اين شاخص چيست؟
آيا دانشجويان به پژوهش بي‌ميل و بي‌انگيزه‌اند؟
آيا ضرورت روش‌ها، فوايد و اهداف تحقيق براي دانشجويان تبيين نشده است؟
آيا زمان كلاس مجال نمي‌دهد كه استاد درباره تحقيق و پژوهش دانشجويي سرمايه‌گذاري کند؟Read more

Syndicate content