try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: یکشنبه, 29 مهر, 1397

كارگاه

اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت هفتم/پایانی)

نام نویسنده: 
الف.ف. امیدوار
زیر عنوان: 
از سری کارگاه‌های اخلاق کاربردی

 

دیگر مباحث حوزه رفتاری

در ادامه مباحث گذشته، در اینجا برخی دیگر از مباحث مربوط به حوزه رفتاری مؤثر در تدریس را برای استادان محترم یاد آور می‌شویم:Read more

اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت ششم)

نام نویسنده: 
الف.ف. امیدوار
زیر عنوان: 
از سری کارگاه‌های اخلاق کاربردی

 

حوزه ظواهر

در حوزه ظواهر، اعم از: نظافت، نوع و چگونگی لباس و پوشش، ‌خوش‌بویی لباس و بدن، ساده‌زیستی و در عین حال مرتب بودن سر و وضع و ... از اموری است که باید بسیار مورد توجه استاد باشد.Read more

اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت پنجم) از سری کارگاه‌های اخلاق کاربردی

نام نویسنده: 
الف.ف. امیدوار

 

نگفتن هر آنچه می‌دانیRead more

اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت چهارم) از سری کارگاه‌های اخلاق کاربردی

نام نویسنده: 
الف.ف. امیدوار

 

یكی دیگر از عوامل تأثیرگذار در بحث معلمی استفاده بجا از هنر، نظیر شعر است. گاه یك بیت شعر کار یک سخنرانی را به زیبایی انجام می‌دهد و گاه یك بیت شعر مطلب دشوار را به راحتی برای دانشجویان قابل درك می‌سازد.Read more

اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت سوم)

نام نویسنده: 
الف. ف امیدوار
زیر عنوان: 
از سری کارگاه‌های اخلاق کاربردی

 

حب و بغض در عرصه تدریس

حبّ یكی از فضایل است و البته در جایی می‌تواند در زمره رذایل قرار گیرد. بغض نیز یكی از رذایل است كه البته در مواردی نیز می‌تواند یک فضیلت محسوب گردد. برای مثال حب آل محمد(ص) فضیلت است ولی حب اهل گناه زذیله است و بغض مؤمن گناه و حرام است ولی بغض دشمنان اهل‌بیت(ع) یک عبادت است. در فروع دین نیز تولی و تبری داریم. تبری یعنی داشتن بغض نسبت به دشمنان اهل‌بیت(ع) که هم ثواب دارد و هم واجب است.Read more

اخلاق حرفه‌ای تدریس (قسمت دوم)

نام نویسنده: 
الف.ف.امیدوار
زیر عنوان: 
از سری کارگاه‌های اخلاق كاربردی

 

عوامل ایجاد محبت

«چه عواملی موجب ایجاد محبت گوینده در مخاطب می‌شود؟»؛ این یک بحث جدی است. محبت مربی در دل متربی، یك بحث مفصل و لازم است. یكی از راه‌های ایجاد محبت  استاد، احترام به مخاطب است. احترام به دانشجو باعث می‌شود در نگاه او محبوب شویم و این یکی از مهمترین شرایط تأثیرگذاری است؛ یعنی او باید تو را پذیرفته باشد و تو مورد پذیرش او قرار گرفته باشی.Read more

اخلاق حرفه‌ای تدريس (قسمت اول)

نام نویسنده: 
الف.ف.اميدوار
زیر عنوان: 
از سری کارگاه‌های اخلاق كاربردي

درآمد

در «مؤسسه آرامش جاويدان» سعي شده است به مباحثي وارد شويم كه کاملاً كاربردي و مورد نياز مراکز و دانشگاه‌ها باشد و صرفاً مباحثي خشك و نظري نباشند.Read more

مشاركت، بهترين عامل تأثيرگذاري

نام نویسنده: 
گفتگو با استاد الف. ف (اميدوار)
زیر عنوان: 
تأملي در كارگاه روش‌های تأثيرگذاري بر مخاطب / قسمت دهم (پایانی)

بخش دوم كارگاه تأثيرگذاري مباحثي کاربردی تر  است که ما در این بخش تنها به ذکر مقداری از آنها بسنده می نماییم.Read more

تأملي در كارگاه روش تأثيرگذاري ـ عايق كننده‌ها از سوي مخاطب (بخش دوم)

نام نویسنده: 
گفتگو با استاد الف. ف (اميدوار)/ قسمت نهم

توهم عقل‌مداري مطلق

يكي از مهمترين عايق كننده‌‌ها در هر انساني توهم عقل‌مداري مطلق است.

عقل‌مداري خوب است اما آيا عقل‌مداري مطلق خوب است يا بد؟ روشن است که خوب نيست؛ زيرا يك جا‌هايي عقل ما نمي‌‌كشد و درک آن محدود است. آنجاست كه دين وارد ميدان مي شود و معصومين(ع) در تربيت عقل به ما كمك مي‌كنند.Read more

Syndicate content