try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: یکشنبه, 29 مهر, 1397

نقد و نظر

جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی

نام نویسنده: 
تدوین: حجت شعبانی
زیر عنوان: 
گزارش «کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام»

«دوم و سوم آذر ماه 1393 کنگره بین‌المللی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» با اشراف و نظارت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مدیریت علمی آیت‌الله العظمی سبحانی و شرکت علمایی از ۸3 کشور جهان در قم برگزار شد. علاوه بر شبکه‌های رسانه‌ای داخلی جمهوری اسلامی ایران، بیش از  ۱۸ شبکه بین‌المللی و جهانی  تلویزیونی و نیز   ۵۵۰ خبرنگار رسانه و مطبوعات داخلی و خارجی، این کنگره عظیم را پوشش ‌دادند.Read more

مبانی معرفت‌شناختی نظریه تساهل و تسامح از منظر فقه

نام نویسنده: 
سیدمحمد حیدری

 

درآمد

از آنجا که دین اسلام با فطرت انسان سازگار است، برای او قابل تحمل می‌باشد و به همین علت شریعت «سمحه سهله» نامیده شده است، نه «تساهل و تسامح» مصطلح. «تساهل» یک مفهوم مبهم فلسفی است که از سه قرن پیش به عنوان ارزشی بنیادین (اخلاقی، سیاسی،...) در غرب به شمار می‌رود.Read more

پرسه در اندیشه(1) به بهانه کتاب «دکترین شوک؛ ظهور سرمایه‌داری فاجعه»

نام نویسنده: 
سید مجید امامی (مدرس دانشگاه و معاون پژوهشی اسبق پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی.)

 Read more

موانع و مشکلات طرح تدریس نیاز محور از منظر فراگیران دوره طلیعه فتح

 


موانع و مشکلات برشمرده ذیل، دسته‌بندی اولیه اظهارات فراگیران دوره آموزشی طلیعه فتح /مشهد، کارگاه دکتر ابوالفضل خوشی می‌باشد که فارغ از هرگونه سنجش و ارزیابی، پس از ابراز آن، توسط استاد بر تابلو ثبت می‌گردید. بدیهی است این اظهارات، نشان‌دهنده نگاه اولیه بخش قابل توجه‌ای از مدرسان معارف اسلامی به شیوه تدریس نیازمحور است که می‌تواند در  ادامه کار و برای تکمیل طرح، مورد توجه قرار گیرند.

موانع و مشکلات طرح تدریس نیاز محور عبارتند از:Read more

نقطه نظرات فراگیران دوره دوم (آموزشی طلیعه فتح)

نام نویسنده: 
حجت‌الاسلام مهدی زارع (معاون فرهنگی و مدرس دانشگاه آزاد دزفول) و حجت‌الاسلام ابوالقاسم خوشحال (مدرس دانشگاه فردوسی مشهد) گفتگو از: حجت شعبانی

 

با سطح‌بندی، کارآیی کارگاه بیشتر می‌شود

  حجت‌الاسلام مهدی زارع

معاون فرهنگی و مدرس دانشگاه آزاد دزفول

ارزیابی شما از طرح تدریس به روش نیازمحور چیست؟ آیا با این روش تحول اساسی در تدریس دروس معارف ایجاد خواهد شد؟Read more

تأملاتی در طرح تدریس نیازمحور

نام نویسنده: 
دیدگاه‌های حجت‌الاسلام اکبر فرحزادی مدرس معارف اسلامی

 

طرح تدریس دروس معارف به شیوه نیازمحور و جوانب آن، نیاز به تأمل و گفتگوی بیشتری دارد. در خصوص اجرای این طرح به نظر می‌رسد ارائه یک تذکر اولیه لازم است و آن اینکه: اصل توجه به نیازهای مخاطب امری بدیهی است و فرقی بین مخاطب از این حیث که دانشجو باشد یا نه، نیست.

اصل توجه به نیاز مخاطب، کار صحیح و بل ضروری است؛ چون می‌‌خواهیم تدریس مؤثر و کارآمد داشته باشیم. اما نیازمحوری و تدریس، الزامات و اقتضائاتی دارد که به پاره ای از آنها اشاره می‌شود:Read more

بازگشت به مادر

نام نویسنده: 
رضا امیرخانی
زیر عنوان: 
ویرایش متن سخنرانی در دانشگاه دمشق.

 

للحق

امروز اگر چه مسألهٔ سوریه حل نشده است؛ اما معمای سوریه حل شده است و «معما چو حل گشت آسان شود»! حل معما البته تضمینی برای حل مسأله نیست؛ خاصه برای مسأله‌ای که نه فقط مسألهٔ سوریه که ا‌مروز و بعدتر مسألهٔ جهان اسلام و بل مسأله‌ای جهانی است.Read more

پژوهشي پیرامون اقتصاد مقاومتي در ميان اساتيد دانشگاه

نام نویسنده: 
دكتر: تيرگر، سلطانپور، جهانيان، و عموزاده

در آمد

موضوع برخورداري از اقتصادي مستقل و متكي بر توانمندي‌هاي داخلي از  جمله آمال هر ملتي است كه در كشور ما نيز طي دهه‌هاي گذشته به دليل وابستگي شديد به درآمدهاي نفتي پيوسته در كانون توجه مسئولان بوده؛ اما در شرايط كنوني كشور و در نتیجه تحريم‌هاي ظالمانه برخي دولت‌هاي غربي، به امري حياتي مبدل گشته است.Read more

پژوهشی پیرامون اقتصاد مقاومتی در میان پرسنل دانشگاه

نام نویسنده: 
دکتر آرام تیرگر (عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل. همكاران ايشان در اين تحقيق: زهرا آقالری و لیلا نوری دانشجويان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل.)

درآمدRead more

«متاع قدسي»، تحفه استاد معارف

نام نویسنده: 
دكتر احمد گلدار
زیر عنوان: 
نقدي بر مقاله «امر قدسي يا كالاي بازاري؟» مندرج در شماره 96

درآمد

امام رضا(ع) فرمودند: «فَانّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ كلامِنا لَاتّبَعونا؛ اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را بدانند، حتماً از ما تبعيت خواهند كرد.»[1]Read more

Syndicate content