try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: جمعه, 27 مهر, 1397

آسيب شناخت

آسیب‌شناسی رفتارهای انقلابی

نام نویسنده: 
گفت و شنفتی از دکتر محمدصادق کوشکی

لزوم حرکت بر مبنای تفکر صحیح انقلابی

اگر بخواهیم برای «رفتار انقلابی»، شاخصه‌ای تعیین کنیم، بهترین میزان و معیار خود امام خمینی(ره) است. در عصر ما «انقلابی بودن» را می‌توان با ملاک امام(ره) مورد محک قرار داد. متوجه می‌شویم کسانی که به نوعی در فضای دانشگاه «انقلابی» محسوب می‌شوند عموماً در مقایسه با آن مدل مطلوب، دارای نواقصی هستند؛ که باید برای رفع این نواقص کوشید.Read more

پارازیت در حوزه ارتباط

نام نویسنده: 
حجت الاسلام حسین ثنایی
زیر عنوان: 
درنگی در پاره‌ای از موانع ارتباط با دانشجو

 

پیش نگاه

تعلیم و تربیت را هرگونه تعریف کنیم و آن را در هر ساختار و با هر محتوایی ارائه دهیم و عناصر و ارکان آن را هرگونه فهرست نماییم، «ارتباط» پایه قویم و البته نامریی آن است.Read more

طبـقه متوسـط جـديـد

نام نویسنده: 
دكتر حسين مطيع (مدير گروه معارف اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان.)

اشارهRead more

زبان فارسي و توليد ملي

نام نویسنده: 
گفتاري انتقادي از دكتر مسعود درخشان[*]

درآمدRead more

استراتژي معرفت ديني و راهبرد دانشگاه

نام نویسنده: 
سيدمصطفي علم خواه

رويكرد راهبردي به دين

در حال حاضر در حوزه آموزش معارف ديني بدون توجه دادن به آموزه‌هاي راهبردي، بيشتر به آموزه‌هاي تاكتيكي و تكنيكي پرداخته مي‌شود؛ در حالي كه اين آموزه‌ها در راستاي يك راهبرد مشخص و تبيين شده، معنادار و قابل درك و عمل مي‌شوند. در جاي خود ثابت شده است كه ارزش عمل و تاثيرگذاري آن در زندگي و شخصيت انسان به آگاهانه بودن آن بستگي تام دارد. آگاهانه بودن اعمال مراتبی دارد، ولی بالاترين مرتبه آن از طريق نگرش راهبردي به مسايل يك علم و اطلاع، حاصل مي‌شود. Read more

Syndicate content