try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: سه شنبه, 20 آذر, 1397

شماره 15 - آذر 82

در ادبيات انرژي هسته اي و پروتكل الحاقي

بشر در فرايند كمال انساني و ابزاري خود ناچار بايستي از مواهب طبيعي كه خداوند تبارك و تعالي در نهاد جهان قرار داده است بهره ببرد. انسان در فرايند كمال اجتماعي خود و به تناسب رشد قابليت هاي عقلي و فكري خود به طور روز افزون طبيعت را شناخته و از آن بهره روز افزون جسته است. درك نموده است كه مي تواند از انرژي آتش بهره هاي گوناگون ببرد و مي تواند از منابع زير زميني مانند ذغال سنگ و نفت تأمين انرژي نمايد و مشكلات زندگي خود را رفع نمايد.Read more

بازتاب جهاني مواضع مقام معظم رهبري درباره پروتكل الحاقي

بيانات مهم مقام معظم رهبري در جمع مسؤولان نظام و تبيين مواضع جمهوري اسلامي درباره پروتكل الحاقي و برنامه هاي هسته اي كشور در سطح رسانه هاي بزرگ و مهم دنيا بازتاب گسترده اي داشت. اغلب اين رسانه ها حمايت مقام معظم رهبري از توافق تهران و در عين حال هشدار ايشان به طرف هاي مذاكره با جمهوري اسلامي را مبني بر خودداري از زياده خواهي برجسته كرده اند.Read more

معارفه معاون جديداموراساتيدوتقديرازحجت الاسلام والمسلمين اميني

در اين جلسه كه در تالار شهيد بهشتي دانشگاه قم برگزار شد رئيس نهاد نمايندگي خواستار تبديل ارتباط مكانيكي دروس معارف با ديگر علوم به يك ارتباط ديناميكي و پويا شد.
وي كه در جمع معاونان نهاد، نمايندگان مديران گروه و كاركنان معاونت امور اساتيد سخنراني مي‌كرد گفت: آموزه هاي ديني در همخواني كامل با انديشه، تفكر و تعقل است.
حجت الاسلام قمي با ضروري دانستن آموزش مسايل ديني در شرايط كنوني گفت: دروس معارف اسلامي براي تبيين آموزه هاي ديني و ارتقاء اخلاقي دانشجويان ايجاد شد تا معنويت و نشاط را به دانشگاه بياورد.Read more

در مرحله آرماني و انتظارات

در گفتگو با معاون جديد امور اساتيد حجت الاسلام دكتر كلانتري
ابتدا در خصوص سابقه آشنايي و همكاري تان با معاونت امور اساتيد و وضعيت فعلي آن صحبت بفرماييد.Read more

دير اما اميد بخش

نام نویسنده: 
جناب آقاي مهدي نيازي

با خبر شديم كه عزيزان در واحد ارزيابي متون درسي مركز، فعاليت جديد و قابل تقديري را آغاز نموده و زمينه ساز چشم اندازهاي نويي در معارف شده اند كه جهت اطلاع بيشتر در اين خصوص مصاحبه اي كوتاه با مسئول اين واحد انجام داده ايم كه از نظر خوانندگان محترم نشريه مي‌گذرد:
تلقي شما در خصوص ارزيابي استاد و متن چيست و چگونه حاصل مي‌شود؟Read more

تعاملات متفاوت بين استاد و دانشجو

استاد و فراگير يا آموزگار و آموزنده از اركان عمده ي تعليم و تربيت اند. تعليم و تربيتي كه مي‌كوشد با تجهيز به روش هاي نوين تربيتي و تعليمي، عامل اساسي تغيير رفتار فراگير تلقي گردد و استاد را منطبق با فضاي زمان، نياز فراگير و همگام با روند رو به رشد دانش، تجهيز نمايد.Read more

سفري به كاشان

نام نویسنده: 
محمدرضا قاضي
زیر عنوان: 
ديدار با گروه معارف اسلامي دانشگاه علوم پزشكي كاشان

وارد دانشگاه كه مي‌شوي فضاي دلنشيني مي‌بيني كه جان مي‌دهد براي درس خواندن. درختكاري هاي منظم و باغچه هايي پر از گل و يك حوض روبروي دانشكده پزشكي، ساختمان دانشكده بيشتر شبيه يك بيمارستان است و متفاوت با دانشگاه هايي كه تا كنون ديده بودم. تابلويي در ورودي دانشكده قسمت هاي مختلف ساختمان را معرفي مي‌كند: طبقه همكف، گروه معارف... وارد راهرويي باريك مي‌شوم شبيه كوچه هاي آشتي كنان. كنار اتاقي تابلوي گروه معارف را مي‌بينم؛ وارد مي‌شوم. اتاقي 3× 2 متر، دو ميز، يك كمد و چند صندلي؛ همين. ساده و بي تكلف. به نظرم خيلي كوچك مي‌آيد. شايد كوچكتر از آنچه كه هست. هنوز كسي نيامده و بايد منتظر بمانم.Read more

چشم اندازهاي نو در تدوين متون دروس معارف

پاي صحبت جناب حجت الاسلام رفيعي مديريت مركز برنامه ريزي و تدوين متون
ارائه آگاهي بيشتر از آنچه امروز در مركز تدوين مي‌گذرد و آشنايي با زحماتي كه عزيزان اين مركز جهت هماهنگ كردن نيازهاي دانشجويان با متون درسي به جان مي‌خرند، كمتر كاري است كه از نشريه معارف بر مي آيد. به همين مناسبت خدمت مدير دلسوز و پر تلاش آن رسيديم تا از نزديك با فعاليت‌هاي آنان آشنا شويم.
عوامل اصلي و عمده اي كه باعث شد مركز تدوين شكل بگيرد چه بود؟
با تشكر از تلاش هاي صادقانه دوستان دست اندركار انتشار نشريه معارف.Read more

اصلاح يا رفرم؟

نام نویسنده: 
محمدرضا جواهري
زیر عنوان: 
نقدگونه اي برمحتواي كتاب انقلاب اسلامي؛چرايي وچگونگي آن(ويراست3)

در صفحه 15 كتاب در موضوع ويژگي هاي انقلاب و تفاوت آن با مفاهيم مرتبط واژه "اصلاح" معادل "رفرم" قرار مي‌گيرد و دوبار در مقابل كلمه اصلاح داخل پرانتز كلمه رفرم آمده مي‌نويسد: "در ميان واژه هاي مورد بحث، اصلاح با مفهوم انقلاب تفاوتي آشكارتر دارد زيرا اصلاحات به وسيله رژيم حاكم تحقق مي‌يابد و اموري مانند بسيج توده‌اي، تغيير رژيم سياسي و خشونت در آن وجود ندارد".Read more

Syndicate content