try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: دوشنبه, 26 آذر, 1397

شماره 91 - فروردين و ارديبهشت 91

مقالات رسيده

عنـوان مقـاله/نام مؤلـف/دانشگـاه / شـهر
1/زبان قرآن از ديدگاه علامه طباطبايي/طيبه زارعي/آزاد اسلامي/ كرمانشاه
2/منشأ الهي بودن الفاظ قرآن/مصطفي هاشمي/آزاد اسلامي/ اليگودرز
3/مهارت غلبه بر نفس اماره در قرآن/عبدالعلي پاكزاد/آزاد اسلامي/ بندر گز
4/هنر اسلامي در آيينه انديشه‌ها/عزيز آذين‌فر/آزاد اسلامي/ دزفول
5/نگاه تطبيقي به مفهوم عدالت و عدالت اجتماعي/سيد موسي هاشمي تنكابني/آزاد اسلامي/ شهرري
6/لذت مطالعه/رضا جديدي/صنعتي/ اصفهان
7/نماز و نياز/رضا جديدي/صنعتي/ اصفهان
8/جامعه قرآني/رضا جديدي/صنعتي/ اصفهان
9/علل و عوامل انحرافات جنسي/سيد احمد هاشمي/تربيت مدرس/ تهرانRead more

اخبار نهاد

انتصابات

دفاتر نهاد
/نام و نام خانوادگي/سمت/دانشگاه/ شهر/تاریخ حکم
1/مصطفی کاظمی اصل/سرپرست/علوم‌پزشكي/ كرمانشاه/1390/11/9
3/امیر چهری/سرپرست/علوم‌پزشكي/ زنجان/1390/12/9

مديران گروه‌هاي معارف اسلامي
/نام و نام خانوادگی/سمت/دانشگاه / مؤسسه/تاریخ حکم
1/یوسف عمرانی‌نژاد/مدیرگروه/آزاد اسلامی/ دهدشت/19/5/1390
2/احمد صادقیان/مدیرگروه/آزاد اسلامی/ یزد/1/7/1390
3/سیدجواد فاضلیان/مدیرگروه/بوعلی سینا/ همدان/9/7/1390
4/محمدعلی گلبافت/مدیرگروه/صنعتی مالک اشتر/ اصفهان/25/7/1390
5/حسین بخشی/سرپرست گروه/آزاد اسلامی/ رفسنجان/1/8/1390Read more

تازه هاي فرهنگي ايران و جهان

گذشتن از برزخ با دست‌خط امام!
در زمان حضرت امام خميني(ره) هزاران نامه از ايران و سراسر جهان به دفتر معظم‌له مي‌رسيد که ايشان در حد مقدور به بسياري از آنها پاسخ داده‌اند. يکي از اين نامه‌ها، نامه خواهري به نام مهين محمدي از اهالي کوهدشت لرستان است که با پول و دست خود ژاکتي براي حضرت امام بافته و همراه نامه‌اي خطاب به امام، در مورخه 19/11/1361 به ايشان تقديم کرده بود.Read more

تازه هاي علمي

رونمايي از «ویکی علوم قرآنی»Read more

تبليغ رفيع

نام نویسنده: 
حجت شعباني www.shaabani.ir
زیر عنوان: 
گزيده‌خواني درس‌گفتار حجت‌الاسلام دكتر رفيعي

اشاره
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي 18 فروردين ماه سال 1390 در جمع مبلغان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، به ارائه درس "شيوه‌هاي كاربردي تبليغ در دانشگاه" پرداخت، كه با توجه به مطالب بسيار مفيد اين جلسه مناسب ديديم گزيده درس‌گفتار ايشان را جهت استفاده مخاطبان محترم نشريه معارف تدوين نماييم. لازم به ذكر است كه مطالب اين جلسه با استفاده از كتاب "گفتار رفيع" تكميل گرديد.
معارف
درآمد
مطالب اين درس در سه بخش ارائه مي‌شود؛
بخش اول: ‌ويژگي‌هاي مبلغ.
بخش دوم: روش محتواسازي.
بخش ‌سوم: تجارب تبليغي.
بخش اول: ويژگي‌هاي مبلغ
1. موضوع شناسيRead more

تازه‌های اساتيد

پیدایش و پایان جهان هستی
نویسنده: عباس بخشنده بالی
ناشر: انتشارات مبعث
نوبت چاپ:اول/1390
قیمت:2500 تومانRead more

تازه‌هاي نشر

فرهنگ اصطلاحات علم کلام
نویسنده: مسلم محمدی
ناشر: دفتر نشر معارف
نوبت چاپ: اول/1390
قیمت:3800 تومان
در مقدمه این کتاب آمده است: شرح و توضیح اصطلاحات هر علم، جویندگان و پژوهشگران را از رویارویی با پیچیدگی‌ها و اختلافات رایج میان متفکران و اندیشمندان در آن علم بی نیاز می‌سازد؛ زیرا بسیاری از افراد جامعه بیش از هر چیز در پی یافتن تعربف رایج و مشهور یک واژه هستند که در نهایت به فهمی روشن از آن منجر شود... نگارش اینگونه آثار طبق تجربه‌های به دست آمده بیش از همه برای استادان معارف اسلامی و مبلغان علوم دینی و پاسخگویان به شبهات و سئوال‌های اعتقادی ضرورتی دو چندان دارد.Read more

نقد و بررسي کتاب «مباني انديشه اسلامي‌2»

گزارشي از سومين جلسه نقد کتاب‌هاي درسي معارف‌اسلامي
کتاب «مباني انديشه اسلامي‌2» تأليف دکتر حسن يوسفيان، در سومين جلسه نقد کتاب‌هاي درسي معارف اسلامي كه در تاريخ 3/12/1390 در دانشگاه معارف اسلامي برگزار شد، مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت؛ كه گزارش اجمالي آن را در ذيل از نظر مي‌گذرانيد:Read more

ضرورت و چگونگی طرح درس در معارف اسلامی

نام نویسنده: 
دکتر احمد گلدار(استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس.)
زیر عنوان: 
با تأکید بر درس "اندیشه اسلامی 2"(قسمت اول)

درآمد
یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت، اثربخشی فرایند آموزش است. اثربخشی تدریس، آمیزه‌ای از دانش و هنر ارائه درس است. گرچه متغیرهای بسیاری بر موضوع درس، مدرس و دانشجویان تأثیرگذار است اما هیچ چیزی را نمی‌توان با علم و مهارت در موضوعی که باید تدریس شود، جایگزین کرد.Read more

تأملي در كارگاه روش تأثيرگذاري

نام نویسنده: 
در گفتگو با استاد الف – ف(اميدوار) قسمت سوم

چه کنیم تا آثار مطالبی که از استاد ساطع و ایجاد می‌شود، ماندگار باشد؟
نخست به عنوان یادآوری به مقدمه‌ای که در بخش‌های مختلف مورد نیاز است اشاره کنم و آن این‌که: صِرف اثرگذاری كافي نیست، اثری که الان در ذهن مخاطب گذاشته شود اما فقط تا زمانی‌که دانشجو در کلاس حضور دارد مؤثر باشد و بعد از خروج از کلاس از بین برود این اثر، مفید نیست یا حداقل به‌درد کار ما نمی‌خورد. ما باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است آثار کلام استاد ماندگارتر باشد.Read more

Syndicate content