try another color:
60% 70% 80% 90% تغییر اندازه فونت متن:
امروز: جمعه, 8 بهمن, 1400

حديث دلدادگي

يك تجربه، یک پیشنهاد در درس تفسير موضوعي قرآن

نام نویسنده: 
محمد رضايي (مدرس دانشگاه جامع و آزاد اسلامي دامغان)

استاد گرامي !Read more

ذهنيت منفي

نام نویسنده: 
مسلم محمدي

ترم دوم سال 85-84 پس از پايان يكي از كلاس‌ها و انجام حضور و غياب، داشتم وسايلم را جمع‌ مي‌كردم كه سه نفر از دانشجويان آمدند و پس از سلام و خسته نباشيد گفتند سئوال‌هايي دارند. با روي باز آنها را پذيرفتم به طرف فضاي سبز دانشگاه رفتيم و مدتي را با هم قدم زديم. هر سه دانشجو پسر بودند. البته كلاس به طور كلي كلاس پسران بود يكي از ويژگي‌هاي دانشگاه قم تفكيك كلاس‌هاي پسران از دختران است.Read more

تجربه‌ها

محيط علم و دانش را احترام گذاشته ارج نهيم
حجت‌الاسلام محمد حسين عالمي (مدرس معارف اسلامي دانشگاه الزهرا)Read more

او خواهد آمد

نام نویسنده: 
علي شهبازي

ساعت 8 صبح روز چهارشنبه اواسط ارديبهشت ماه سال 1386، درس انديشه اسلامي با دانشجويان هنر دانشكده دخترانه دكتر معين رشت داشتم. هواي لطيف و زيباي بهاري با بادي آرام، روح‌بخش و دل‌انگيز كه قلب انسان را نوازش مي‌داد و طراوت خاصي به انسان مي‌بخشيد. بعد از اتمام درس قرار بود يكي از دانشجويان در خصوص ظهور حضرت مهدي(عج) كنفرانس دهند.Read more

از دغدغه‌هاي اساتيد

نام نویسنده: 
سيد قاسم يعقوبي

دروس عمومي و...
تقسيم دروس به عمومي و تخصصي در مراكز آموزشي باعث شده كه بعضي از دانشجويان عزيز چنين تصور كنند كه دروس عمومي اهميتي كمتر دارد و تنها بايد آن را براي كسب نمره و يا جبران نمرات عقب مانده دروس تخصصي گذراند. چنين برداشتي گاهي به سطح اساتيد محترم و مديران و تصميم‌گيران امور كشيده، اينگونه القا شده است.
در نقد چنين برداشتي بيان چند تفاوت بين دروس عمومي و تخصصي مفيد فايده است:Read more

گل بوته¬هاي حق شناسي

« گاه می¬شنویم که: دروس معارف اسلامی و استادان آن ها جز زحمت و دلزدگی نیاموخته اند؛ ارتباط مؤثری میان آنان و دانشجویانشان برقرار نمی¬شود. هیچ دانشجویی به طور جدی از کلاسهای معارف لذت نبرده است و... این گله ها شکایت ها تا بدانجا پیش رفته که حتی برخی از اساتید معارف خود نیز به این باور نادرست رسیده اند.Read more

برگي ديگر از تجربه ها

در برگي ديگر از تجربه ها، نظر آقاي علي كربلايي پازوكي، از مدرسان موفق دانشگاه در زمينه هاي، نحوه كنترل كلاس، نحوۀ تدريس، نحوۀ مقابله با ناهنجاري هاي احتمالي در كلاس، تهيۀ طرح درس و نحوۀ انجام پژوهش هاي كلاس را جويا شديم كه از نظر شما خوانندۀ محترم مي‌گذرد.
سعي بر اين است كه با ايجاد علاقه نسبت به مطالب درس با طرح مباحث جديد و به وجود آوردن فضاي دوستانه همراه با احترام متقابل و حفظ منزلت و شأن استاد به عنوان يك ابزار و استفاده از ليست حضور و غياب و اهميت دادن به آن كلاس را بهتر اداره كنم.Read more

در باغ تجربه‌ها

نام نویسنده: 
محمد خردمند

برخوردي لطيف با دانشجويي كه خوابيد!Read more

حال شما چطور است؟

نام نویسنده: 
ژاله ايزدي

نيمسال اول تحصيلي 1386 در دانشكده پرديس كشاورزي دانشگاه تهران واقع در كرج، كلاس درس «اخلاق اسلامي» داشتم. طبق معمول ابتداي كلاس راجع به بحث آن جلسه طرح سؤال كردم و از دانشجويان خواستم به صورت گروهي با هم به تبادل نظر و بحث بپردازند؛ آنگاه نظر گروه را روي برگه‌اي نوشته و تحويل بنده دهند. دانشجويي بود كه از اين امر، نه تنها در آن جلسه بلكه در چند جلسه متوالي، سر باز مي‌زد و از خود بي حوصلگي و بي‌توجهي نشان مي‌داد. در يكي از جلسات درس، نزد او رفتم و گفتم: «حال شما چطور است؟» ديدم باز چندان توجه و استقبالي نكرد و چهره در هم كشيد!Read more

من اصلاً قبول ندارم/تا ندانم حجاب نمي‌گيرم

نام نویسنده: 
محمدكاظم پورحسيني

محمدكاظم پورحسينيRead more

Syndicate content